V porovnaní so spaľovacími motormi sú v elektrických vozidlách dominantnejšie iné zvuky, a to najmä pri nižších otáčkach a frekvenciách. Okrem toho nové sekundárne zdroje, ako napríklad chladiaci systém batérie alebo prevodovky, robia spektrum hluku zložitejším. Zabezpečenie akustického komfortu v elektrickom vozidle znamená riešenie množstva nových javov, ktoré v minulosti neboli na radare. Tradičné zameranie na NVH hnacieho ústrojenstva sa rozširuje smerom k širokému zameraniu na hluk z cesty, hluk zo systémov elektronického pohonu, pomocných systémov a komponentov interiéru. V kombinácii s neustálou snahou o vyššiu energetickú účinnosť, vďaka ktorej sú karosérie automobilov ľahšie, a teda lepšie prenášajú hluk, to v konečnom dôsledku komplikuje inžiniersku úlohu. Počas tohto dvojdňového seminára zistíte, ako kombinovať rôzne metodiky na zlepšenie NVH elektrických vozidiel, ilustrované na príkladoch použitia.
Dátum:
11.-12. 03. 2024
Miesto konania:
Strojnícka fakulta
Nám. slobody 17
812 31 Bratislava
Slovensko
Zoznam rečníkov

Filip Deblauwe

Aditya Luktuke

Tomáš Jánošík
Dr. Filip Deblauwe
Technický manažér EMEA pre testovanie
Dr. Deblauwe získal bakalársky titul na Katholieke Universiteit Leuven (KUL) v Belgicku, ako aj magisterský a doktorský titul v oblasti strojárstva na University of Cincinnati v Ohiu, USA. Na oboch univerzitách pracoval v oblasti modálnej analýzy. Dr. Brown a Dr. Allemang, dve autority v oblasti modálnej analýzy, boli jeho školiteľmi v doktorandskej práci. Dr. Deblauwe je už viac ako 30 rokov svetovo uznávanou autoritou v oblasti testovania a dostal témy ako modálna analýza, lokalizácia zdrojov zvuku, kvalita zvuku, TPA atď. do povedomia mnohých svetových automobilových spoločností. Okrem mnohých úspechov riadil rozvoj podnikania v oblasti testovania v spoločnosti Siemens a počas svojej kariéry zastával aj rôzne manažérske funkcie.
Aditya Luktuke
Predpredajný konzultant pre testovanie v regióne EMEA, so sídlom v Leuvene, Belgicko
Aditya pracuje v oblasti testovania približne 14 rokov, a to v spoločnostiach ARAI a Siemens. ARAI je indické homologizačné a výskumné centrum pre automobilový priemysel. Podieľal sa na testovaní rôznych automobilových a neautomobilových systémov s cieľom vyriešiť ich problémy s NVH. Osobitne zaujímavé sú jeho odborné znalosti v oblasti testovania NVH v automobilovom priemysle, ktoré je jeho osobitnou vášňou a zahŕňa celú jeho kariéru. Získal bakalársky titul v odbore strojárstvo na univerzite v Pune a magisterský titul v odbore automobilové inžinierstvo na univerzite VIT vo Vellore v Indii.
Tomáš Jánošík
Obchodný manažér pre CEE – TechSim Engineering s.r.o.
Tomáš pracuje v oblasti automobilového a leteckého priemyslu približne 9 rokov. Je technickým vedúcim projektov pre svetové spoločnosti ako Bosch, Porsche, Garrett. Pôvodne je však strojárskym konštruktérom so zameraním na aerodynamiku a kompozity. Miluje cyklistiku, motoristický šport a všetky miesta s lahodnou kávou.
Harmonogram podujatí
Deň 1
- 9:00 – Registrácia
- 9:30 – Privítanie
- 9:45 – Ako zabezpečiť 100 % kvalitu výroby elektronických komponentov.
- Vibroakustické merania na kontrolu kvality.
- 10:45 – Prestávka
- 11:00 – Testovanie mobilných zariadení s HW Siemens.
- Úvod do SCADAS XS a RS s ukážkou.
- 12:00 – Ako správne merať rotujúce zariadenia.
- Časť 1.
- 12:30 – Obed
Rotačné aplikácie
- 13:30 – Ako správne merať rotačné zariadenia.
- Časť 2 – ukážka.
- 14:00 – Ako vyhodnotiť, či e-motor znie správne.
- Kvalita zvuku + ukážka.
- 14:45 – Prestávka
Štrukturálna analýza a korelácia
- 15:00 – Ako zabezpečiť správnosť modelu konečných prvkov. (Korelácia)
- Ako správne merať FRF a analyzovať údaje. (nárazové skúšky, skúšky trepaním, OMA), Ukážka.
- Ukážka modálnej analýzy
- Korelácia
- 17:00 – Zatvorenie
Deň 2
- 9:00 – Ako nájsť príčinu problémov s hlukom a vibráciami – princíp TPA.
- Ukážka – Úvod do blokovaných síl a komponentov TPA.
- 10:30 – Prestávka
- 10:45 – Ukážka – NVH elektrického pohonu.
- Ako merať a vyhodnocovať hluk a vibrácie elektronických komponentov.
- 11:15 – Ako používať C-TPA a blokované sily (Virtual Prototype Assembly).
- Predpovedanie výkonu NVH kedykoľvek počas vývoja vozidla + ukážka.
- 12:00 – Obed
- 13:30 – Ako lokalizovať zdroje hluku? Úvod do SSL s ukážkou (pohľad z helikoptéry).
- 14:15 – Ako optimalizovať testovanie na skúšobnej stolici?
- Získanie realistickejšieho vzrušenia skúšobnej stolice (MBST).
- 15:00 – Otázky a odpovede.
- 15:15 – Záver